Co jest zamiast przepustnicy w dieslu?

0
244
Co jest zamiast przepustnicy w dieslu?
Co jest zamiast przepustnicy w dieslu?

Co jest zamiast przepustnicy w dieslu?

Przepustnica jest jednym z kluczowych elementów w silniku spalinowym, regulującym przepływ powietrza do komory spalania. Jednak w przypadku silników diesla, przepustnica nie jest obecna. Zamiast niej, w silnikach diesla stosuje się układ zwany układem regulacji przepływu powietrza. W tym artykule dowiesz się, jak działa ten układ i dlaczego nie ma przepustnicy w silnikach diesla.

Jak działa układ regulacji przepływu powietrza w silnikach diesla?

W silnikach diesla, przepływ powietrza do komory spalania jest regulowany przez układ składający się z kilku elementów. Głównymi elementami tego układu są:

1. Przewód dolotowy

Przewód dolotowy to rura lub kanał, który dostarcza powietrze do silnika. Powietrze jest pobierane z zewnątrz i kierowane do filtra powietrza, który usuwa zanieczyszczenia i pyły. Następnie czyste powietrze jest kierowane do kolejnego elementu układu.

2. Intercooler

Intercooler, znany również jako chłodnica powietrza doładowującego, jest odpowiedzialny za obniżenie temperatury powietrza przed jego dostarczeniem do komory spalania. Chłodzenie powietrza zwiększa gęstość powietrza, co z kolei zwiększa wydajność silnika.

3. Wtryskiwacze paliwa

Wtryskiwacze paliwa są odpowiedzialne za dostarczanie paliwa do komory spalania w odpowiednich ilościach i w odpowiednim momencie. Wtryskiwacze są sterowane przez układ elektroniczny, który monitoruje różne parametry silnika, takie jak prędkość obrotowa, obciążenie silnika i temperatura.

4. Układ sterowania silnikiem

Układ sterowania silnikiem to kompleksowy system elektroniczny, który kontroluje różne aspekty pracy silnika. W tym systemie znajdują się czujniki, które monitorują różne parametry silnika, takie jak temperatura, ciśnienie, prędkość obrotowa, obciążenie i wiele innych. Na podstawie odczytów czujników, układ sterowania silnikiem podejmuje decyzje dotyczące wtrysku paliwa, regulacji przepływu powietrza i innych czynności.

Dlaczego nie ma przepustnicy w silnikach diesla?

Przepustnica jest elementem, który reguluje przepływ powietrza do komory spalania w silnikach benzynowych. W silnikach diesla, przepływ powietrza jest regulowany przez wtryskiwacze paliwa. Wtryskiwacze kontrolują ilość paliwa dostarczanego do komory spalania, co wpływa na ilość powietrza potrzebną do spalenia tego paliwa.

W silnikach diesla, większość powietrza jest dostarczana do komory spalania przez przewód dolotowy i intercooler. Powietrze jest sprężane przez turbosprężarkę, co zwiększa jego gęstość. Następnie paliwo jest wtryskiwane do komory spalania w odpowiednim momencie, aby zapewnić efektywne spalanie.

Układ sterowania silnikiem monitoruje różne parametry silnika i dostosowuje wtrysk paliwa, aby zapewnić optymalne spalanie. Dzięki temu, silniki diesla są bardziej wydajne i ekonomiczne niż silniki benzynowe.

Podsumowanie

W silnikach diesla nie ma przepustnicy, ponieważ przepływ powietrza jest regulowany przez układ składający się z przewodu dolotowego, intercoolera, wtryskiwaczy paliwa i układu sterowania silnikiem. Wtryskiwacze paliwa kontrolują ilość paliwa dostarczanego do komory spalania, co wpływa na ilość powietrza potrzebną do spalenia paliwa. Dzięki temu układowi, silniki diesla są bardziej wydajne i ekonomiczne.

Wezwanie do działania: W dieslu zamiast przepustnicy znajduje się układ wtryskowy. Sprawdź więcej informacji na stronie: [jonnys.pl](https://www.jonnys.pl/).

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here